Historik

2009 Invervjuad av Internetworld

Strax efter lanseringen av nya KIA-index blev Sebastian intervjuad av Internetworld för att vara med i deras nyhetsbrev Webbanalys.

2009 Treplex byter utseende

Sommaren 2009 fick Treplex Design ett tillskott i företaget. Nicklas Gustafsson, tidigare och nuvarande klasskamrat med Sebastian, kom in i företaget som webbdesigner. Tillsammans beslutade de två att fräscha upp Treplex hemsida. Temat var fortfarande grönt och stilrent, men med en lite mer utstickande och djärvare design.

2008 Triplex Design i VLT

I samband med reformen i företagsformen kom företaget med i tidningen VLT. Artikeln fanns på mittuppslaget tisdagen den 17 juli i del 1 och handlade mest om hur det är att driva vidare från ett UF-företag.

2007 Stockholmsmässan

Triplex Design var ett av fyra företag som nominerades till priset för bästa hemsida nationellt, och fick därför ställa ut på den stora UF-mässan i Stockholm.

Under och i samband med mässan var det många saker som strulade för företaget. Bl.a. fick de inte igång sin hemsida ordentligt, vilken de simulerade på en lokal server. Dessutom märkte de till sin förvåning att montermåtten inte stämde överens med givna uppgifter. Som tur är går allt att lösa med intensivt kodhackande och sågande med sticksåg.

Företagets medlemmar fann mässan både rolig och intressant, och träffade många trevliga människor. Som avslutning var det galamiddag med prisutdelning och underhållning, till vilken Triplex Design inbjudit några goda vänner att tillsammans med dem åka en stor flott åttaplatsig vit limousin.

2007 Fagerstamässan

Den 15 mars hölls årets regionala UF-mässa i Fagerstahallen, Fagersta. Triplex Design var ett av 70 företag som ställde ut, och variationen var stor.

Tim och Sebastian hade lagt ner mycket tid på montern, som gav ett fräscht och öppet intryck. Det var hela tiden liv och rörelse i montern där Tim Samuelsson, Sebastian Nilsson och Mikael Brandt stod och demonstrerade sin hemsida och andra hemsidor de gjort.

Men förutom succén i monterarbetet fanns andra framgångsrika punkter på dagordningen. Företaget hade skickat in bidrag till en mängd tävlingar vilkas vinnare skulle komma att presenteras på mässan, och förväntningarna inom företaget var höga. Företagets VD, Sebastian Nilsson, hade inför mässan, som svar på frågan ”Kommer ni att vinna ‘Bästa Webbsida ‘?”, helt kallt svarat: ”Jag ser inte någon möjlighet till hur vi skulle kunna förlora”. Således var det en lättad Sebastian som tillsammans med Tim och Mikael mottog förstapriset för Bästa Webbsida på stora scenen. ”Vi har kämpat hårt för det här” säger den något ödmjukare ekonomichefen och copywritern Mikael Brandt till vår reporter.

Förutom priset för sin fenomenala hemsida vann Triplex Design 2:priset i tävlingarna ”Bästa Logotype ” och ”Bästa UF-företag ”, och de tre unga företagarna åkte glada hem med fyra tusen kronor och mängder av nya erfarenheter i bagaget.